Jak deaktivovat (odinstalovat) OneDrive ve Windows 10

Jak deaktivovat (odinstalovat) OneDrive ve Windows 10

OneDrive je výchozím cloudovým úložištěm v operačním systému Windows 10. Přestože se jedná o poměrně kvalitní cloudové úložiště, za kterým stojí stejná společnost jako za Windows 10 – Microsoft, ne každému může vyhovovat. Z uživatelského rozhraní (nastavení, ovládací panely apod.) OneDrive nevypnete. Pro vypnutí OneDrivu je potřeba se trochu víc zabořit do systému. V tomto návodu si ukážeme jak na to.

Upozorňuji, že v tomto návodu používám nástroje, které mohou mít při neodborném zásahu nežádoucí vliv na funkčnost Windows 10. Postupujte podle návodu a vše bude v pořádku. 🙂

TIP: Jak odinstalovat předinstalované aplikace ve Windows 10

Co budete potřebovat?

  • Operační systém Windows 10
  • Trochu zručnosti

Jak na to?

Pro nastavení chování OneDrive ve Windows 10 použijeme předinstalovaný nástroj “gpedit.msc“. Nástroj nám umožňuje kromě OneDrivu ovlivnit mnoho dalších věcí v systému.

  1. Stiskněte klávesovou zkratku Windows + R.
  2. Do pole napište gpedit.msc a stiskněte OK.
    gpedit.msc

  3. V okně, které se Vám otevře se zaměřte na levý panel se stromem složek.
  4. Pokračujte do Místní počítač – zásady > Konfigurace počítače > Šablony pro správu > Součásti systému Windows > OneDrive.
    Stromový výpis složek
  5. V pravé části dvakrát klikněte na položku Bránit používání OneDrivu jako úložiště souborů.
    Bránit používání OneDrivu jako úložiště souborů

  6. Zvolte Povolit a potvrďte tlačítkem OK.
    Zakázání OneDrive jako úložiště souborů

  7. Hotovo! Zavřete program gpedit.msc a případně restartujte počítač.

Jak opětovně OneDrive zapnout?

Postupujte stejným způsobem, pouze v dialogovém okně Bránit používání OneDrivu jako úložiště souborů zvolte Zakázat a opět potvrďte tlačítkem OK.

Pokud se změny neprojeví ihned, restartujte počítač.

Napsat komentář